АЙТОС ЩЕ ИМА ГРАДСКИ ЕКОТРАНСПОРТ
26.04.2024
След априлското заседание на Общинския съвет, разговаряме с кмета Васил Едрев по темите, обсъждани в заседателната зала
- Г-н Едрев, има новина от заседанието на Общинския съвет – Айтос ще има градска автобусна линия?
- Айтос е имал две линии на градския транспорт преди време, но поради отпаднала необходимост са закрити. Превозвали най-вече хора до индустриалната зона, където са работили голяма част от жителите на града. Поради закриване на предприятията, навремето е отпаднала необходимостта от тези линии.
- Стана ясно, че градската линия ще е факт благодарение на общински проект?
- Да, по проект на Общината, съгласувано с общинската транспортна фирма, взехме решение, че с единия от двата електрически автомобила, можем да възстановим една от линиите в града. Подписали сме договора за доставката на автобусите и чакаме всеки момент да ги получим.
- Готов ли е маршрутът на градската линия?
- Фирмата има готовност, макар че е много трудно да се съобрази с всички желания и предложения. Този маршрут трябва първо да бъде съгласуван с пътна полиция и с комисията по безопасност на движението, и тогава ще бъде окончателно обявен.
- На заседанието на Общинския съвет беше обсъждан отчетът на общинския превозвач „Айтос Автотранспорт“ ЕООД. Какъв е Вашият коментар?
- Когато бях избран за кмет, фирмата беше в тежко финансово състояние. Попаднахме на един добър ръководител в лицето на Койчо Пенчев. От 4 автобуса тогава, днес имаме 26. Обслужването е на достатъчно добро ниво.„Айтос Автотранспорт“ се развива добре. В годините назад, въпреки че има транспортна схема, до една голяма част от населените места в общината линиите не се изпълняваха, тъй като са губещи. Пенчев намери начин да компенсира загубите и сега до всяко населено място пътува автобус.
- Съветниците имаха въпроси, свързани с дейността на фирмата?
- Нормално е да се чува мнението на съветниците и на гражданите, и да се търсят отговори. Имаше оплакване от климатиците в социалните мрежи. Предприехме веднага действия – Пенчев ни увери, че проблемът е свързан с един климатик и е временнен.
- В залата стана дума за кредита, който Общината е дала на „Айтос Автотранспорт“ по време на ковид кризата?
- Всички общински фирми по време на пандемията получиха финансова инжекция. Този кредит беше необходим, без него общинските фирми може би нямаше да съществуват. Според една от новите наредби, ще бъдем задължени да начисляваме някакви средства към „Айтос Автотранспорт“ ЕООД. Затова мисля, че този въпрос не стои на дневен ред. Много по-важен е социалният ефект, отколкото средствата, които им бяха предоставени.
- Обсъждан ли е въпросът за цената на билетчето в градския транспорт в Айтос?
- Не, все още не е обсъждан.
- Имаше точка в дневния ред за оптична тръбна мрежа по общински път Айтос – Карагеоргиево?
- Общината има проект за ремонт на пътя Айтос – Карагеоргиево – Тополица – Черноград. По този проект имаме заложено прокарването на оптичен път. Дотолкова, че да осигурим трасе за преминаването на този оптичен път. Има интерес от фирма интернет доставчик, която да изгради т.н. бърз интернет до населените места, така че да се съчетае ремонтът на пътя с изграждането на оптичната мрежа.
- ВиК ремонтите причиняват неудобства?
- Извинил съм се на гражданите за причинените неудобства, но това е правилният път за развитие. Няма как да обновим мрежата на подземната инфраструктура, без да бъдат разкопани улиците. Всичко поетапно ще бъде възстановено. След като приключат ремонтите, настилките ще бъдат обновени.
- Стана дума и за поетапното обноваване на квартали в града?
- С финансиране по проекти поетапно обновяваме инфраструктурата в града. Благоустрояването на един от градските квартали - Емировският приключи. На дневен ред са кв. 154 и 49 в град Айтос. Започваме от остарелите метални гаражи, които са без разрешително за строеж. Мисля, че подходът е добър, защото хората са доволни. В двата квартала ще бъде обновена инфраструктурата и ще се обособят нови паркоместа.
Снимки